Literatuur
Voor de workshops hebben wij gebruikt gemaakt van verschillende primaire en secundaire bronnen. Wij hebben alle bronnen tot een alfabetische bronnenlijst samengevoegd:
- Adolf Hitler poses with young men at a Hitler Youth gathering (1935). Van: United Archives International.
- Bauer, E. (1936). Trau keinem Fuchs auf grüner Heid und keinem Jud auf seinem Eid!
Butz, A. (2003). The Hoax of the Twentieth Century. Castle Hill Publishers
- Bytwerk. R. (z.d) German Propaganda Archive. Calvin University, geraadpleegd
van Nazi
Propaganda (1933-1945) (calvin.edu)
- CIDI. (2023, 25 januari). Amerikaans onderzoek: 23% jonge Nederlanders denkt dat de Holocaust wordt overdreven. Geraadpleegd op 28 mei 2024, van https://www.cidi.nl/amerikaans-onderzoek-23-jonge-nederlanders-denkt-dat-de-holocaust-wordt-overdreven/
- Goutam, U. (2014). PEDAGOGICAL NAZI PROPAGANDA (1939-1945). In Proceedings of the Indian History Congress (pp. 1018–1026). https://www.jstor.org/stable/44158487?read-now=1#page_scan_tab_contents
- Haarer, J. (1942). Moeder, vertel eens wat over Adolf Hitler!
Harwood, R. (z.d.). Did Six Million Really Die? Geraadpleegd op 03 juni 2024, van file:///C:/Users/siebe/Downloads/Richard%20Harwood%20-
- Hiemer, E. (1938). Der Giftpilz, van: https://www.nhvweb.net/vhs/socialstudies/mrkirbyhistory/files/2013/09/Der-Giftpilz.pdf
- Hitlerjugend on march. (1938). United Archives International
- IHRA. (z.d.). Werkdefinitie van Holocaustontkenning en Holocaustverdraaiing. Geraadpleegd op 30 mei 2024, van https://holocaustremembrance.com/resources/werkdefinitie-van-holocaustontkenning-en-holocaustverdraaiing
- KLV children from Berlin in during a geography lesson, October 1940. (1940). Van: Bundesarchiv.
Leuchter, F., Faurisson, R., Rudolf, G. (2005). The Leuchter Reports: Critical Edition. Theses & Dissertations Press
- Lipstadt, D. (1993). Denying the Holocaust: The Growing Assault on Truth and Memory. Uitgeverij Plume.
Mattogno, C., Graf, J. (2020). Treblinka. Extermination Camp or Transit Camp? Castle Hill Publishers
- Mjölnir. (1943). Der ist Schuld am Kriege! Van: Rehse Archiv für Zeitgeschichte und Publizistik.
- National socialist teachers league (1941). Van: Alamy Stock Photo.
Rassinier, P. (1978). Debunking the Genocide Myth. A Study of the Nazi Concentration Camps and the Alleged Extermination of European Jewry. Institute for Historical Review
Rudolf, G. (2019). Dissecting the Holocaust: The Growing Critique of "Truth" and "Memory". Castle Hill Publishers
- Stadtarchiv Nürnberg. (1938) German children read an anti-jewish propaganda book titled "der Giftpilz".
- Trimbos Instituut. (2020). Vriendschappen worden superbelangrijk tijdens de puberteit. Helderopvoeden.nl. Geraadpleegd op 10 mei 2024, van https://www.helderopvoeden.nl/opvoeden/vriendschappen-worden-superbelangrijk-tijdens-de-puberteit
- USHMM. (z.d.). Combating Holocaust Denial: Origins of Holocaust Denial. Geraadpleegd op 30 mei 2024, van https://encyclopedia.ushmm.org/content/en/article/combating-holocaust-denial-origins-of-holocaust-denial
- Van Boxtel. C. & van Drie. J. (2008) Vermogen tot historisch redeneren: onderliggende kennis, vaardigheden en inzichten. Hermes 12(43) p. 45-54. https://hdl.handle.net/11245/1.431323
- Van Straaten. D. (2015) Making history relevant to students by connecting past, present and future: a framework for research. Universiteit van Amsterdam.
- Wilschut. A. Van Straaten, D. Van Riessen, M. (2020). Geschiedenisdidactiek: handboek voor de vakdocent. Bussum: Uitgeverij Coutinho.
- 1930s Nazi Junior School with Hitler Youth Hitler Jugend boys in uniorm in the classroom, with swastika flags behind, radicalisation in school education (1935). Van: Alamy Stock Photo.